Dramatricks- trupa de teatru în limba engleză

Perioadă desfășurare – 2015-2018 (se va relua după terminarea reparațiilor Corpului de clădire A)

Beneficiari: Elevi ai Colegiului Național Unirea Brașov Coordonator-Prof. Anton Răzvan-Nicolae

Obiective principale – dezvoltarea abilităților de comunicare în Limba engleză prin practicarea tehnicilor teatrale, a jocului de scenă

Obiective secundare

  • Dezvoltarea capacităților de scriere creativă (elevii au participat la adaptarea scenariilor pentru schițele puse în scenă), a limbajului mimico-gestural, a capacității de a lucra eficient într-o limită dată de timp.
  • Punerea în scenă a minim unei scenete în fiecare an școlar, jucată în spectacolele organizate de Colegiul Național Unirea (Spectacolul de Crăciun și spectacolul aniversar de ziua Colegiului)

Formă de organizare- întâlniri săptămânale pe parcursul anului școlar, în incinta Colegiului Național Unirea.

Descriere proiect

Dramatricks a reprezentat o ocazie pentru elevii Colegiului Național Unirea de a practica limba engleză într-un cadru plăcut pentru liceeni, de a învăța să lucreze în echipă, să-și însușească tehnici teatrale și poate chiar mai important, să lucreze organizat, să își asume responsabilități, să se ajute pe scenă. Mulți dintre participanți au spus că a fost modul prin care și-au depășit timiditatea și au găsit chiar bucuria scenei (vezi secțiunea Testimoniale).

Participarea elevilor în proiect a fost voluntară, iar selecția s-a făcut în urma unei evaluări de către coordonator (expunere de monolog dramatic). Unii elevi au participat în proiect pe toată durata desfășurării lui, alții doar pe durata unui an școlar, la libera lor alegere.

Piese puse în scenă

An/SpectacolPiesăAutor
2015-Spectacol aniversarThe Still AlarmGeorge S. Kaufmann
2016-Spectacol CrăciunWhy does the Grinch hate Christmas?Anton Răzvan/Dramatricks
2016-Spectacol AniversarSuper Dead-manDoug Larson
2017-Spectacol Crăciun (Kill’em with Kindness)Why did I choose to become Santa ClausAnton
Răzvan/Dramatricks
2017-Spectacol AniversarThe ExpertSchiță Youtube
2018-Spectacol AniversarHarry Potter and the Cursed Child (fragment)Jack Thorne, John Tiffany, J.K. Rowling



Elevi participanți

Nume și prenume elevProfilPerioada participării
Otilia ColceriuFilologie, bilingv franceză2015-2018
Flavia AlduleaȘtiințe ale naturii, intensiv-engleză2015-2018
Lupu AndreiȘtiințe ale naturii, intensiv-engleză2015-2018
Matei NeagoeȘtiințe sociale2015-2018
Denisa SzoczȘtiințe ale naturii, intensiv-engleză2015-2018
Scînteianu MariaȘtiințe sociale2015-2017
Nadia CiociuȘtiințe ale naturii, intensiv-engleză2015
Theodor Aron PoruțiuȘtiințe ale naturii, intensiv-engleză2015
Ana-Maria ZidaruFilologie, bilingv franceză2016
Sebastian PintilieMatematică- informatică2016
Luisa PantaziuȘtiințe sociale2016
Noemi Aniko-VaidaMatematică- informatică2018
Vlad MamulăFilologie, bilingv- engleză2018


Testimoniale

Dramaticks a însemnat pentru mine, înainte de toate, o ieșire din zona de confort, un exercițiu de creativitate și o lecție de prietenie. Adaptând scenarii din cele mai diverse, am reușit sa dobândim abilitățile necesare pentru a da viata personajelor noastre și a transmite publicului emoția de pe scena. Exercițiile de improvizație, deși intimidante la început, au pus bazele deprinderii tehnicilor de actorie și ne-au determinat să devenim mai expresivi și mai convingători în interpretarea personajelor noastre. Am simțit, la Dramaticks, o adevărată libertate de exprimare. Piesele jucate au căpătat adesea o dinamică autentică, un stil eclectic, produs al imaginației și a contribuțiilor noastre pe textul original. Eliberați de constrângerile unui cadru formal sau academic, am reușit, ca echipa, nu doar sa interpretam cu succes câteva piese de teatru, ci sa ne descoperim pe noi înșine și să legăm prietenii sincere pe parcursul anilor de liceu.’ (Otilia Colceriu, actualmente studentă în cadrul SNSPA București)

Dramatricks a reprezentat pentru mine o mostră a unui stil de viață de actor în perioadele în care pregăteam spectacole. A creat legături și prietenii între clase și specializări diferite, a oferit un spațiu confortabil de explorare, relaxare, joacă și de câștigare a puțină experiență teatrală. Ca orice activitate extracuriculară, a lărgit orizontul cunoașterii prin metode nonformale, adăugând ‘orelor’ din cadrul școlii elemente practice și creative, cu adevărat necesare în acea perioadă a dezvoltării pe planuri multiple’ (Maria Scînteianu, actualmente Masterandă a Facultății de Teatru și Film a Universității Babeș Bolyai, Cluj-Napoca)

Experiența mea din trupa Dramatricks a fost marcată de puncte de turnură importante pentru mai multe aspecte ale dezvoltării mele. Mă refer, evident, în primul rând la aptitudini. Toată activitatea noastră era în limba engleză, ceea ce a fost un exercițiu bun pentru a vorbi mai corect si de a exersa atât pronunția cât și ritmul si volumul în spectacolele date. Mai mult decât atât, proiectul Dramatricks a fost ofertant în raport cu stadiul de învățământ în care mă aflam, adică în liceu. Deși era la nivel amatoricesc, repetițiile erau luate în serios și aveau de asemenea calitatea de a se desfășura într-un mediu confortabil (atât ca locație, cât și persoanele implicate). Timpul a fost un factor de care am făcut uz când vine vorba de acest proiect, având repetiții cu regularitate, consecvența a fost o trăsătură a acestui proiect clar observabilă și respectată. Nu în ultimul rând, comunicarea între noi, elevii, și coordonatorul acestui proiect, domnul profesor Anton Răzvan, a fost ușor de inițiat și de întreținut, ceea ce m-a făcut să mă simt încrezător pentru a-mi exprima creativitatea și de a-mi întelege mai bine pasiunea pentru teatru (și film). acest proiect din cadrul liceului și coordonat de un profesor al acestuia a permis și încurajat procesele de echipa, munca înspre un scop stabilit comun si abilitățile teatrale’. (Matei Neagoe, actualmente student al Facultății de Psihologie a Universității Babeș Bolyai, Cluj-Napoca și membru în cadrul trupei de teatro a facultății, denumită PsihoArt)

M-am alăturat trupei de teatru Dramatricks în călătoria mea către a deveni extrovertit. Prin jocuri și scenete am învățat să trăiesc bucuria momentului și să o transpun în rolul pe care îl jucam, abilități pe care le mai folosesc și astăzi. Alte abilități pe care le-am pus în practică au ținut de însușirea și folosirea limbii engleze într-un mod distractiv și folositor. (Andrei Lupu, actualmente student al Facultății de Biologie și Geologie a Universității Babeș Bolyai, Cluj Napoca)