Realitate şi reprezentare

”Realitate și reprezentare” 2018
Ediția de anul acesta a proiectului interjudețean ”Realitate și reprezentare”, cea cu numărul XIV, a avut ca temă ”Gastronomia și produsele locale”. În cadrul celor trei zile de activități, cei 10 elevi timișoreni, însoțiți de două doamne profesor, au prezentat, alături de partenerii lor, elevii colegiului nostru, produse și obiceiuri culinare din zona Banatului, pe care le-au comparat cu cele specifice Țării Bârsei.
Ca în fiecare an, au fost prezentate proiectele și produsele finale realizate pentru proba anticipată a bacalaureatului francofon, în anul școlar trecut, în cadrul modulului interdisciplinar.
Elevii uniriști i-au condus pe elevii Liceului ”Jean Louis Calderon” într-un tur al orașului, precum și pe aleile de pe Tâmpa și prin Poiana Brașov. Au fost zile marcate din plin de entuziasm și satisfacție, de prietenie și de colaborare, care au trasat deja câteva idei pentru ediția de anul viitor, ce se va desfășura la Timișoara.

Réalité et représentation. Ma ville: signes du passé
Realitate și reprezentare. Orașul meu: semne ale trecutului

19-21.11.2010

În perioada 19-21 noiembrie 2010, Colegiul Național „Unirea” a fost gazda celei de-a VII-a ediții a schimbului școlar dintre elevii noștri si elevii de la Liceul „J.L. Calderon” din Timișoara și Colegiul Național ,,Horea, Cloșca și Crișan” din Alba Iulia, licee din rețeaua bilingva din țară, care susțin Bacalaureatul francofon.

Proiectul școlar național din acest an școlar poartă numele „Réalité et représentation. Ma ville: Signes du passé” – „Realitate și reprezentare. Orașul meu: semne ale trecutului” și vizează devoltarea competențelor lingvistice în limba franceză și descoperirea obiectivelor de interes cultural din cele trei orașe: Brașov, Timișoara, Alba Iulia, recunoașterea lor, vizitarea obiectivelor și monumentelor istorice din orașul Brașov (biserici, bastioane, case memoriale).

Ne-am bucurat să avem alături de noi și Alianța franceză din Brașov, care s-a implicat activ atât prin jurizarea concursului, cât și prin oferirea de premii.

Fiecare echipă a fost formată din 10 elevi coordonați de profesorii lor, astfel cei  de la Liceul „J.L. Calderon” din Timișoara au fost coordonați de dna. prof. Ana-Maria Ciocani, echipa de la Colegiul Național „Horea, Cloșca și Crișan” din Alba Iulia de dna. prof. Sofica Rusu, iar echipa noastră a fost formată din elevi din clasele a IX-a C și a X-a C coordonați de prof. Astrid Mănoiu și Aurora Petrea. Fiecare echipă a intrat în concurs răspunzând la un chestinar pe baza unei bibliografii consultate în prealabil și recunoscând o serie de monumente, urmate de o dezbatere pe aceași temă. Trebuie spus că elevii implicați în proiect au arătat un interes deosebit pentru cunoașterea istoriei și a principalelor obiective turistice din cele trei orașe partenere, fapt ce a putut fi constatat prin răspunsurile date în concurs. Și pentru că orice concurs are și câștigători, anul acesta Liceul „J.L.Calderon” a ocupat locul I, C.N. „Unirea” locul II și C.N. „Horea, Cloșca și Crișan” pe locul III.

Proiectul a fost o reușită: a existat competiție, dar s-au legat și prietenii, s-a muncit, dar ne-am și distrat. Dna. prof. Ana-Maria Ciocani ne-a declarat: „VOI ne-ați oferit o certitudine, întâlnire foarte reușită din toate punctele de vedere. Vă mulțumim din tot sufletul!”.

Următoarea ediție va fi la Alba Iulia, dar până atunci mai e un pic… „jusqu’à la prochaine!”

Prof. Aurora Petrea