Consiliul elevilor

Membrii C.Ş.E.

FuncţiaNume şi prenume
PreşedinteSităruş Sergiu
VicepreşedinteEnea Dragoş Florin
VicepreşedinteBăliban Sabin Ştefan
SecretarCristea Raluca
Departamentul de Relaţii Publice (PR)Mihalcea Teodor Cătălin
Departamentul de activități sportive şi programe tineretCrizbăşan Andrei Răzvan
Departament de cultură, educaţie şi programe şcolareZidaru Ana-Maria
Departamentul de activităţi şcolare şi extraşcolareDorin Ion Sebastian
Avocatul elevuluiCiobanu Ioana
CLASĂNUMELE ŞEFULUI DE CLASĂ
a V-a ADavid Ioana
a VI-a AIvan Ana
a VI-a B
a VII-a AŞpac Valentin
a VII-a B
a VII-a C
a VIII-a AIchim Mădălina
a VIII-a B
a IX-a ABăndărău Mădălina
a IX-a BNedelcu Irina
a IX-a CVâlcu Georgiana
a IX-a DTaffet Anna Maria
a IX-a ECiupercovici Alexandru
a X-a AButnaru Maria
a X-a BDorin Sebastian
a X-a CIfteni Valentin
a X-a DStanciu Andra
a X-a EHădădea Robert
a XI-a AOrbeanu Arsenia
a XI-a BCozac Elena
a XI-a CCiobanu Ioana
a XI-a DPetruş Maria
a XI-a EPrahoveanu Diana
a XII-a AFlorea Mirela
a XII-a BBoicu Silviu
a XII-a CStan Diana
a XII-a DButnaru Octavian
a XII-a EHrişcu Bogdan

Regulament C.Ş.E. standard

Statutul Elevilor

 

Verba volant, scripta manent!

 

A fi implicat într-o activitate ce te solicită la maxim, atât fizic, cât şi mental, nu este deloc uşor: necesită prezenţă de spirit, determinare şi mai ales implicare. În compania colegei şi totodată a liderului C.Ş.E. al Colegiului Naţional „Unirea”, Andra Cărăuşu, lucrurile iau o turnură cu totul diferită: totul devine mai simplu, mai plăcut şi, mai ales, realizabil. Cu o ţinută impecabilă de fiecare dată, cu agenda şi pixul gata pregătite pentru însemnări esenţiale şi cu zâmbetul călduros şi amabil afişat mereu, o găsesc aproape în fiecare recreaţie discutând, punând la punct proiecte împreună cu biroul executiv, dar şi aplecându-se asupra problemelor iminente ce apar în diferite clase ale colegiului, pentru a găsi în cel mai scurt timp o rezolvare. Aşa că i-am propus un interviu. Eram dornică să aflu câteva aspecte în plus legate de funcţia importantă pe care o deţine în prezent.

 

– Bună, Andra! Mă bucur nespus pentru reuşita ta. Spune-mi, te rog, cum te simţi în momentul de faţă ca lider ce se poate implica în a aduce o schimbare colegiului nostru?

– Bună, Luiza! Mă bucur de asemenea enorm pentru iniţiativa ta şi voi răspunde cu cel mai mare drag invitaţiei… Pot spune că la momentul de faţă mă simt împlinită, în locul în care îmi doream sa fiu de multă vreme şi pentru care am luptat enorm. Este  o presiune imensă cea de a reprezenta un liceu la care ţii atât de mult, însă totodată dau zi de zi tot ce am mai bun pentru a schimba ceva, spre binele vostru, al celor care m-aţi ales…

 

 – Care crezi că sunt calităţile care te-au ajutat să te ridici deasupra contracandidaţilor?

– Sincer, nu consider că sunt în măsură să îţi răspund, deoarece nu eu am decis a fi mai presus decât ei, ci voi aţi considerat astfel. Totuşi, aş putea spune că ambiţia, încrederea în sine şi perseverenţa au fost elemente cheie în lupta pentru funcţia actuală, dar totodată datorez aproape totul comunicării cu cei din jur, ascultării opiniilor pe care le-au avut, dar mai ales oamenilor care nu au încetat vreo secundă să creadă în mine şi totodată să îmi arate asta.

 

– La ce proiecte te-ai gândit să implementezi în acest an şcolar?

– Nu vreau să dezvălui foarte multe în avans, dar pot spune cu drag că îmi doresc să implementez proiectul început anul trecut, împreună cu  Paul Dobra. După modelul lui, mi-aş dori să invit foşti unirişti să ne vorbească personal despre ce înseamnă viaţa la o facultate de medicină, drept, informatică sau orice altă specializare de care unirişii, încă liceeni, ar fi interesaţi. Totodată, sper la cât mai multe parteneriate cu elevii mediatori de conflicte, competiţii sportive şi de cultură din diferite domenii, completate desigur de ideile venite de la colegii mei, în funcţie de nevoile viitoare.

 – Îmi poţi prezenta, pe scurt, raportul de activitate existent până în prezent?

– Până în prezent m-am axat în mare parte pe rezolvarea problemelor elevilor, fie ele de încredere sau de comunicare faţă de consiliu, şi am încercat în cea mai mare măsură să creez o legătură mai strânsă atât între noi, cât şi alături de profesori prin diferite proiecte.

În săptămâna dedicată aniversării colegiului, am plănuit, împreună cu biroul executiv şi câţiva profesori deschişi şi implicaţi, o serie de competiţii de limba română, istorie, cultură generală, sport şi desen care sper să evidenţieze adevăratele talente ale colegilor mei şi faptul că  putem cu mult mai mult decât ar  părea iniţial! Totodată, în semn de respect faţă de marele poet român Mihai Eminescu, am organizat un concurs de recitări eminesciene în cadrul căruia, precum spunea şi doamna director, ne-am reamintit cu drag, auzindu-i pe colegii noştri, opere naţionale de o mare valoare sentimentală.

 

 – Recent, ai obţinut şi funcţia de prim-vicepreşedinte în cadrul C.J.E., iar pe cea de Elev Mediator din cadrul colegiului o deţii încă din anul şcolar 2011-2012.Cum reuşeşti să faci faţă provocărilor pe care le implică acest cumul de funcţii?

– Trebuie să îţi mărturisesc că nu m-am gândit niciodată la modul în care reuşeşc să fac faţă atâtor provocări din simplul motiv că a fost întotdeauna ceva natural pentru mine. Pe de altă parte, cred că este vitală ambiţia pe care am avut-o de la bun început, împletită cu convingerea că pot face ceva pentru oamenii din jurul meu iar dacă într-o zi, o persoană zâmbeşte, are un moment mai plăcut sau iese dintr-o încurcătură cu ajutorul meu, atunci pot spune că am avut o zi reuşită, dar să dăm  Cezarului ce-i al Cezarului, poate că uneori nu aş mişca un deget dacă nu v-aş avea pe voi, oamenii pentru care merită oricând să lupt!

 

– Biroul executiv, şi anume oamenii cu care conlucrezi şi pe care îi îndrumi, îţi sunt probabil un sprijin important în atingerea rezultatelor dorite. Îmi poţi spune câteva cuvinte despre componenţa acestuia?

– Îmi place să merg pe ideea că nu contează unde eşti, ci pe cine ai alături, iar din acest punct de vedere ei sunt de multe ori ca nişte spiriduşi magici care reuşesc să transforme în realitate toate planurile pe care le gândim împreună, prin muncă, dorinţă şi perserverenţă. Primii care mi s-au alăturat, din acest punct de vedere aţi fost voi, cei trei vicepreşedinţi, Sergiu Oglage, care mi-a fost alături pe toată perioada campaniei şi un sprijin mereu de nădejde, împreună cu tine, draga mea colegă de clasă, care aduce mereu un iz de energie creativă şi bună dipospoziţie şi Mihai Pîslaru, muzicianul dedicat al grupului. La prima sedinţă, am avut plăcerea să intru în contact şi cu şefii de departamente, domnişoara mereu implicată şi săritoare, elevă mediatoare de asemenea, Andreea Toma, energicul Raul Pupăză şi una dintre cele mai mari surprize ale mele, completaţi de noua secretară C.Ş.E, Andra Şuteu, bine organizată şi prezentă la şedinţe, cu un zâmbet atât de sincer. Nu m-aş fi aşteptat sincer, ca cei mai hotărăţi membri ai biroului şi totodată talentaţi în ceea ce fac să fie elevi în clasa a 9-a şi capabili să mă surprindă zi de zi prin calităţile lor. Aceştia sunt de fapt şeful departamentului de sport, mereu deschis pentru o provocare nouă şi pregătit să transforme visuri în realitate, Mihai Rîpeanu şi avocatul elevului, oratorul nostru devotat, Andrei Ştefan, un om care a reuşit să câştige încrederea colegilor săi cu replicile potrivite la momentul potrivit, ascultându-le problemele şi totodată cu o isteţime specială, tăcută când trebuie, dar atât de evidentă când e nevoie de ea. Împreună, sub privirile mereu calde şi atente ale doamnei consilier educaţional Alina Moldovan, formăm o frumoasă echipă care îmi face zilele mai frumoase şi transformă fiecare proiect într-o mare plăcere, încercând totodată să vă reprezinte pe voi, elevii, la cel mai înalt nivel şi să fie cât mai aproape de nişte exemple.

 

– Sunt convinsă că te-ai confruntat cu o serie de dificultăţi până în prezent. Care ar fi câteva din acestea şi cel mai important, cum ai reuşit să le depăşeşti?

– Cea mai grea parte este, cu siguranţă, lipsa de comunicare a elevilor împletită cu dezinteresul, mulţi dintre ei nefiind conştienţi de ce ar putea face de fapt, dacă ar încerca să se implice, măcar câte puţin. Cu multă răbdare însă, cu o echipă hotărâtă alături şi cu un avocat al elevilor dedicat, am reuşit, pas cu pas, să încep să schimb asta prin simpla putere a exemplului şi sper să continui să o fac.

 

– În final, aş vrea să te întreb cum te consideri, dar mai ales cum ai vrea să te perceapă cei din jur: ca pe un şef sau ca pe un lider?

– Din punctul meu de vedere, cuvântul şef a dispărut de mult din propriu-mi vocabular şi întotdeauna mi-am dorit să fiu un exemplu, sub formă de lider. Cred cu tărie că un preşedinte nu stă în faţa unei echipe, ci lucrează cot la cot cu ea, nu dă ordine ci le gândeşte împreună cu cei din jur şi este primul care le execută, nu critică oamenii „incapabili” ci le arată cum să fie mai buni de atât…Îmi doresc să pot lăsa ceva în urma mea, precum au făcut  alţii înainte, în liceul care mi-a dăruit, până acum, cei mai frumoşi trei ani din viaţă alături de oameni fascinanţi şi profesori de excepţie, dar mai mult decât atât, îmi doresc ca cei din jurul meu să înţeleagă că adevăratele reuşite sunt cele realizate în echipă, visurile devin realitate dacă munceşti pentru ele şi, mai ales, un adevărat lider nu păşeşte în faţă, nu rămâne în urmă, ci pur şi simplu merge de mână cu ceilalţi, oferindu-le sprijinul de a se realiza mai departe pe cont propriu şi de a atinge performanţe din ce în ce mai cutezătoare!

 

– Îţi mulţumesc pentru timpul acordat, Andra! Îţi doresc mult succes în tot ceea ce îţi propui să întreprinzi în viitor!                                                                                                                                              

 

Interviu  realizat de Steinesz Maria-Luiza,

elevă în clasa a XI-a B